Friday, September 23, 2005

Campus Election


RUSH HOUR!!! - CAMPUS ELECTION












lawa tak gamba kat atas ni...hahaha...sori ye, tu bukan gambar aku..


Akhirnya, selepas beberapa ketika debaran dan kebuntuan melanda, pihak Hal Ehwal Pelajar (HEP) kampusku ini mengeluarkan pekeliling berkenaan dengan Pilihanraya Kampus (PRK) ini..

- Jumaat, 23 September 2005; borang pencalonan mula dikeluarkan dan boleh didapatkan (dibeli) di pejabat HEP pada harga RM50.
- Isnin, 26 September 2005; penamaan calon akan berlangsung..bertempat di..err..di...err..lupa lak..tapi apa pun, penamaan calon adalah pada hari tersebut.
- 26-28 September; kempen Pilihanraya...setakat ni belum diketahui lagi apakah kemudahan-kemudahan kempen yang disediakan untuk calon-calon...adakah akan disediakan sudut pidato dan sebagainya...poster pun belum dapat diketahui lagi bagaimana peraturannya..namun, daripada khabar angin, bagi poster..master copy akan dikeluarkan oleh pejabat HEP..dan calon-calon dikehendaki mencetaknya sendiri...sama macam tahun lepas..
- Khamis, 29 September - Pembuangan Undi...di fakulti masing-masing..

itu adalah serba sedikit berkenaan dengan tarikh-tarikh penting bagi PRK kali ini...
dan untuk PRK kali ini, aku telah dilamar oleh seorang junior aku untuk membantu dia berkempen..hehehe, aku ingatkan dah tua-tua ni, hanya melihat dari jarak jauh je..rupa-rupanya terpaksa libatkan diri secara serius juga..dan sudah pasti aku tidak akan membantu kempen calon rejim sekular dan nasionalisme (aspirasi)...

apa-apapun, diharapkan agar pihak berwajib universiti dapat menyelia dan mengendalikan PRK pada tahun ini dengan telus dan adil...wallahua'alam..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home